Til Grimsdalshytta
DCIM\100MEDIA\DJI_0047.JPG
Hus

Om Grimsdalshytta

Fra Grimsdalshytta har du et utrolig skue mot Rondane med de majestetiske toppene. På denne vakre plassen med gamle kulturbygninger vil du garantert trives. I Grimsdalen er det åpent og fritt med lettgått turterreng. Grimsdalshytta ble ombygd i 2008 og de gamle kulturbyggene i Grimsdalen har fått følge av en ny og flott hovedbygning.

Fasiliteter

Grimsdalshytta har 54 sengeplasser fordelt på 2- og 4-sengsrom, større rom og sovesal. Sengene er fordelt på 2- og 4-sengsrom, større rom og sovesal.

I alle senger er det dyner og puter med varetrekk. Vennligst bruk egen lakenpose. Det er også mulig å legge til side dynen og bruke egen sovepose. Lakenpose eller sengetøy kan også leies i resepsjonen.

Hytta har aggregatstrøm. Det kan likevel være greit å ha en lommelykt i sekken da aggregatet slås av ca. kl. 23.00 hver kveld. Det er vannklosett og dusjer i hovedhuset.

Tilrettelegging for funksjonshemmede

God tilrettelegging etter ombygging. Universell utforming i nybygget som stod ferdig 2008.

Skoleklasser

Grimsdalshytta tar gjerne i mot skoleklasser. For besøk med skoleklasse må det bookes plass på hytta ved å kontakte hytta direkte.

På hytta finnes det naturfaglige bøker, barne- og ungdomsbøker og spill. Det finnes også noe enkelt utstyr for uteaktiviteter som baller, boccia og kubb. I tillegg er det permanent natursti ved hytta og sykler. Et stort turkart som viser turmuligheter ved hytta.

Før turstart er det viktig at det gjøres et godt forarbeid med turplanlegging i samarbeid med elevene.

Hyttas bestyrer er godt kjent rundt hytta og kan gi god informasjon om turmuligheter, aktuelle aktivitetssteder og annen praktisk informasjon.

Bli medlem
Bli medlem